- Home
- Groepen
- Leden
- Columns
- Reporters
- Reisverslag: van Chicago naar San Francisco
- Alle Reporter verslagen
- Elf Fantasy Fair 2012
- Het Westlands museum
- Het Onderwijsmuseum
- Goedenwel uitje Beeld en Geluid
- Second Home beurs
- Bezoek aan de Yakult fabriek
- Motorbeurs Utrecht
- Carnaval in Lampegat!
- Chocolade Lezing
- Het gevangenismuseum
- Kampeer- en caravan beurs
- Fietsbeurs Utrecht
- Stichting AAP
- Vliegshow Keiheuvel

Reacties
Kan mij wel vinden in de uitverkiezing van Emiel Roemer, maar inderdaad, Jolande Sap vind ik ook niet onverdienstelijk.
Zou ook , wat mij betreft , gekozen "kunnen zijn geworden",
We zullen het zien, het komende jaar, wie timmert er goed aan de piolitieke weg!!
Hoewel ik Emiel Roemer een betrouwbare politicus vind met een helder taalgebruik is voor mij de beste politicus van het jaar Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren. Als oprichter en vertegenwoordiger van een kleine, nog jonge partij met 2 zetels in de 2de kamer en een vertegenwoordiger in de 1ste kamer ,moet ze tegen de gevestigde partijen opboksen.
Dat doet ze op een nimmer aflatende ,fatsoenlijke, overtuigende en integere manier en met kennis van zaken. Daarmee is ze de luis in de pels van de politieke partijen die in de verkiezingstijd het welzijn van dieren op hun politieke agenda hebben staan om kiezers te trekken, maar hun beloftes na de verkiezingstijd snel vergeten of sterk afzwakken:veel water bij de wijn, want de economische belangen ( van bepaalde groeperingen) gaan voor.
Daarbij vertegenwoordigd Marianne Thieme een partij die vaak belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt wordt en slecht wordt begrepen wat haar doelstellingen betreft: onbekend is onbemind.
Nog te weinig mensen weten dat de PvdD niet alleen de belangen van dieren vooropstelt maar zich sterk maakt voor een aangenamere samenleving, waarbij mededogen en duurzaamheid de uitgangspunten vormen. Dat houdt niet alleen het welzijn van dieren in, maar ook het welzijn in van mensen, de natuur, de planeet.
Het feit dat mede door haar initiatief het voorstel tot een wet op onverdoofd slachten in de 2de kamer aangenomen werd ( helaas niet door de 1ste kamer ) verdient alle respect en bewondering. Het pleiten voor mededogen met dieren ondanks de macht van oeroude religieuze tradities getuigd van kracht en visie.
Om het met Martin Luther King te zeggen: I have a dream.
Het welzijn van dieren plaatsen boven godsdienstige tradities en rituelen, die met onnodige wreedheid gepaard gaan, getuigd van moed en durven staan voor wat je belangrijk vindt .
Je krijgt de machtige religieuze partijen en hun sympathisanten over je heen als je deze oeroude gevestigde wereld durft te trotseren om een beter nieuwe wereld mogelijk te maken.
Met 1 zetel in de 2de kamer dit beladen onderwerp op de politieke agenda zetten is in mijn ogen te verglijken met de strijd tussen David en Goliath. Het is in 1ste instantie gelukt, de wet werd in de 2de kamer aangenomen, door de 1ste kamer terug gestuurd , maar is nog niet totaal weggestemd. Wordt vervolgd.
Op dit moment stelt Marianne Thieme namens de PvdD het beleid van Bleker ( CDA) ter discussie . Een beleid dat de natuur uitkleed en wetten schrapt die onze natuur moeten beschermen tegen het misbruik van mensen. Wetten die na jarenlange strijd en inzet, eindelijk tot stand zijn gekomen, worden momenteel door Bleker van tafel geveegd of sterk uitgehold.
Wetten die nodige bescherming boden tegen het egoïsme en de bekende kortzichtigheid van groepen belang hebbenden die hun eigen economisch belangen boven het algemeen belang stellen, worden geschrapt of afgebroken. Het bekende korte termijn denken met fatale gevolgen.
We kennen de gevolgen van het korte termijn denken en denken in eigen belang als we naar het ontstaan van de de huidige economische crisis kijken! We voelen het steeds meer in onze portemonnee.
De aanwezigheid in de 2de en 1ste kamer van de PvdD is een wereldprimeur !
Dankzij het initiatief van Marianne Thieme en haar partij genoten, is Nederland het 1ste land ter wereld met een PvdD in de 1ste en 2de kamer ,
Neem alles wat hierboven staat bij elkaar plus alles wat ik niet heb genoemd maar wat je via de website van de PvdD zelf kunt opzoeken, dan is dit de rede van mijn keuze voor Marianne Thieme als politicus van het jaar, met Emiel Roemer als goede 2de.
Da's mooi tjaart, Wilders kan alleen schelden en schoppen. Hij zegt wel dat er niet zoveel bezuinigd moet worden, maar war doet hij eran?????? Niets toch.
Ja, Jolande Sap deed het ook niet slecht, want het was moeilijk voor haar om Femke Halsema op te volgen, maar ze kan goed haar woord doen !!
Groetjes,
Miriam Vossen
Voor mij is Jolande Sap de politicus van het jaar. Geweldig hoe zij het poltieke leiderschap van GroenLinks heeft overgenomen van Femke Halsema.
Voor mij had Wilders de titel mogen krijgen, ik vind hem een kerel van zijn woord dat kun je van de rest moeilijk zeggen. Als die maar met geld wat niet van hun is kunnen strooien, maarja er is niet veel aan te doen. groet monbro
Wat heeft Wilders al niet beloofd, maar niet waargemaakt?
Over zijn woord houden gesproken........
't Enige waar hij goed in is anderen in de zeik zetten! Bah...
Emiel Roemer, wat mij betreft. Gisteren zag ik hem nog, bij Ivo Niehe. Hij is goedlachs, wil doen waar hij voor staat. Maar aangezien hij in de oppositie zit kan hij niet veel doen, helaas.
Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou de SP nu de tweede partij zijn, Miriam. Voor mij een teken, dat heel veel mensen nu vinden , dat ze verkeerd gestemd hebben.....
Ze hadden beter wat eerder na kunnen denken.