De laatste week van Januari , Week 5 die aansluiting geeft met de Maand Februari in 2012.

Toneel spelen en de afgelopen Week 4.
De laatste week van Januari , Week 5 die aansluiting geeft met de Maand Februari in 2012.
Als ik persoonlijk een terugblik maak van Week 4 in Even Praten dat begon met Winter in 2012 en daarnaast het thema Kinderliedjes, moet ik eerlijk bekennen dat ik, Ginie ontzettend heb kunnen genieten hier op deze site. Ria en Jo-Ann zijn toch wel de top scoorsters van de kinderliedjes. Daarnaast de vermissingen, prachtig, gewoon geweldig. Ergens in ons hier, kunnen wij met z’n allen ook als wij het willen ontzettend goed toneel spelen, door de inzet van mij, Ria, Mechie en Jo-Ann en op het laatst onze vermissing van Josta, die eindelijk weer boven water was gekomen, ook een trui van Ria ging claimen. De afgelopen week heb ik zelf en hoop ook anderen die mee konden lezen, het ontzettend prachtig gevonden, waardoor ik ook veel meer op de site aanwezig ben geweest. Mochten jullie leden hier van Even Praten een leuk onderwerp hebben, dan zouden wij het kunnen gaan gebruiken, dan hoor ik dit dan ook graag van jullie. Er is al zoveel leed, verdriet en ellende, dit was nu mijn bedoeling dat ik graag een andere wending wilde gaan geven aan deze groep. Niet meer van dag tot dag, maar over een gehele week, met daarnaast een leuk thema/onderwerp.
Dus heb ik een idee ! Wat dachten jullie van een apart forum hier, afd. Toneel ? Jullie luitjes hebben mensen kennis en levens ervaringen, je behoeft niet geschoold te zijn als toneelspeler, ik kwam hier tot ontdekking dat we hier echte natuur talenten hebben. Wie wil voor mij een Decor maken, dus ben ik bij deze op zoek naar een vrijwilliger, alles kan er in als wij dat willen en een ieder mag daar een rol in spelen naar eigen fantasie en of realiteit. Wat is er niet leuker dan een Toneelspel als leed vermaak.
Josta/Jopie is onze verslaggeefster betreft de buiten wereld, maar intern wil ik mij persoonlijk graag blijven ontfermen over jullie en indien nodig springt Jopie bij. Hoe kunnen wij ons vermaken, alles is mogelijk, maar de inzet moet er ook zijn, wij hebben jullie hulp heel erg hard nodig. Dus ideeen en alle overige suggesties zijn van harte welkom hier. Natuurlijk zal er ruimte blijven voor onze zieken en verdrietigen voor een luisterend oor en ondersteuning en onze overige belevenissen. 1 voor Allen, allen voor 1, is en blijft onze MOTTO.
Dan nu heb ik enige linken die ook de moeite waard zijn om te gaan bezoeken;
=======================================================================
Zijn jullie gek op poezie of gedichten ? dan bij deze een link van ons Mechie, vanuit het Hart geschreven; http://www.goedenwel.nl/poezie-voor-iedereen
Hou je van een muziekje of wil je even naar de Corner, klik dan op onderstaande linken, van Davy.
http://www.goedenwel.nl/forum/muziek-uit-de-jaren-60-70-80-en78-toeren-platen
http://www.goedenwel.nl/davys-corner-forever21
Hou je van dieren, hoofd redactie SoulWhisper, dan klik je op het onderstaande volgende linkje;
http://www.goedenwel.nl/beestenboeltje
Hou je van leuke vakantie’s dan de volgende link;
http://www.goedenwel.nl/vakantiebestemmingen
Hou je van lekker eten en verantwoordt dan het volgende linkje van DTC;
http://www.goedenwel.nl/oude-recepten-eigen-recepten
Hou je van natuur van DTC;
http://www.goedenwel.nl/de-natuur-al-zijn-facetten
Kom je uit ’s Hertogenbosch, van DTC, dan de volgende link;
http://www.goedenwel.nl/s-hertogenbosch
Heb je suiker ziekte dan de volgende link van DTC;
http://www.goedenwel.nl/diabetes
Hou je van fotografie en of kunst, ook van DTC, dan de volgende onderstaande link;
http://www.goedenwel.nl/art-making-art
En hou je van discussie’s waar Tjaart ook wel eens actief is, dan de volgende link;
http://www.goedenwel.nl/discussiegroep
Zo en verder wensen wij Josta en ik, jullie allemaal weer een fijne week, met SNEEUW ??? daarbij willen wij onze zieken en verdrietigen graag weer een warm hart toe dragen.
Reacties
Hehe, ben ik weer hoor, was helemaal in gesneeuwd, ze moesten me uitgraven, let maar niet op het kenteken bord, ze hebben voor de zekerheid maar een nep plaat er voor gezet. D.m.v. speurhonden hebben ze me kunnen vinden.
Nou heb afgelopen Donderdag dus een zeer hektische dag gehad, had zoveel info. teverwerken dat ik de Donderdag op Vrijdag nacht niet heb kunnen slapen, pas tegen de morgen om 08.25 in slaap gevallen en er weer uit gerammeld om ca. 09.15 uur. Heb het echt wel geweten, gewoon moe en bekaf zijn. Vrijdag werd ik helemaal in gesneeuwd, dus van de wereld zijn verdwenen. Wat een avontuur zeg. Maar kijk eens hieronder ??? heb een nieuwe aanwinst, haar naam is Pinkey.
Zaterdag nog even de nodige boodschappen in huis gehaald en vanmiddag visite gehad, die zijn vanavond pas om 20.30 uur vertrokken. Ben aan de late kant vandaag en moet dus nog ff iets bedenken gaan voor de nieuwe week. Lezen doe ik later wel even.
Howdoooo...... liefs Ginie
Hoi . . . Luitjes
Zo, van het schaatsen heb ik nu me buik van vol. Tja, ik wordt daar zo stijf van, van het
kijken op de Tv. Ik ga de schaatsen maar weer opruimen.
Vanmiddag flink gevochten met de tuin slangenhaspel. Die haspel stond in de douche
om te ontdooien. Doordat ik dat ding niet kon rollen, moest ik die met de hand eraf
nemen. Dat viel niet mee. Toen de slang eraf was, de haspel uitelkaar gehaald en
alles goed schoongemaakt en gesmeerd. Hij gaat weer als een treintje.
Toen de slang er weer op en dat moest ook met de hand gebeuren. Die haspel kan
alleen draaien als tie in de beugel hangt, en die beugel zit buiten gemonteerd.
Toen dat klaar was, had ik de haspel weer buiten in de beugel op gehangen. Hij mag
nu rustig bevriezen, want er zit geen water meer in. Toen met de feun de buitenkraan
ontdooid en open gedraaid. Toen met een soldeer app. de nog 1 mtr leiding ontdooid.
Nu ist nu maar afwachten tot de waterdruk er weer op gaat.
Luitjes, doeiiiii. groetjes . . . ferry
voor alle kleppers en geniet van jullie avond en allemaal tot morgen
Hoi . . . Mechg.
Jòh, met dat walz gedraai, ga ik altijd van mezelf. Dus walzen doe ik niet meer. Bij de
laatste walz nog gevraagd, als de walz afgelopen is, hou me dan nog ff vast.
Nee dus en voor anderen wast grote lol. Tju, voor mij echt niet en vanaf toen, me
voorgenomen, om nooit meer te walzen. groetjes . . . ferry
goede avond iedereen druk gehad zo te samen , koud was het een beetje wel , tuin is klaar voor de winter , vogelhuisjes gevuld , dolph kookt wat meer en ze hebben dan feest wij bakken plantaardig dus vetbollen maken we zelf met vet en zonnepitten , pindas en slingers wat doen ze dan kunsten hoor genieten is dat .nou een fijne avond en weer tot later kleppers morgen gaan we de wandel op BELGIE wat boodschapjes doen en uit eten al ligt er wat nog van het wiite tapijt de wegen zijn open , de vlidertuin was prachtig dus nu even rusten doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
MORGEN KRIJGEN WE GEBAK HE DAN IS GW 3 JAAR OUD EN DAT WORDT SMULLEN TOCH?
oh wat heb ik het koud. ik zit nog helemaal te bibberen met een kop warme koffie en voor een kacheltje en ik kan nog niet stilzitten.
Rij ik nietsvermoedend richting ria2 om die op te halen voor de zondagssoos slaat bij het stoplicht de motor af. Uiteraard zo'n tweebaansweg met een stoepje in het midden en eentje rechts en daarachter een fietspad. Ik wil opnieuw starten en de auto is dood. Hartstikke overleden. Na een kwartiertje filevorming achter mij komen er twee jongemannen die helpen de auto over het stoepje het fietspad op te duwen zodat de weg vrij was. Auto doet het niet dus de verwarming ook niet. Brrrr. Drie kwartier aan de telefoon gehangen. Al onze medewerkers zijn in in gesprek. Na drie kwartier eeindelijk eeen lllevend wwezen aan dde tttttttelefoon. De wachttijd bedraagt op dit moment 90 tot 120 minuten voordat er iemand bij u kan zijn. Brrrrrr. Dekentje uit de auto en een grote handdoek. Na ongeveer 45 minuten krijg ik een sms. We weten dat u staat te wachten maar het kan nog even duren. Na anderhalf uur gebibber en hestamp een telefoontje 'ik kom er zo aan nog een paar minuutjes' en ja hoor daar komt hij de langverwachte anwb auto.
Het lijkt op de accu dus die eerst maar eens opladen. Oke even starten en ja hij slaat aan en weer uit. Nog een keer proberen hoe kan dat nou de accu laadt gewoon op en toch doet hij niets. Hmmm de accu die zit bij een Renault onder de bijrijdersstoel dus die even controleren is meteen de halve auto slopen. Eens verderop kijken en hij geeft een paar flinke meppen aan de onderkant in de buurt van het achterwiel. Mijn wielen draaiden gewoon hoor denk je dan als leek. Maar verdraaid de motor slaat aan en blijft zowaar draaien. Conclusie de benzinepomp zat vastgevroren of is kapot maar nu doet hij het weer even. Morgen maar eens even overleggen met de garage wat wijsheid is en ik heb nog een rekening liggen voor 4 nieuwe banden en twee schokbrekers en een grote beurt en de apk keuring.
En zo heb ik de zondagmiddag in gepaste vrolijkheid (nou ja) doorgebracht.
Ja ria is met haar eigen auto naar de soos gegaan. Ik had haar gauw gebeld dat ik niet zover kon komen. Bovendien zou ik nog even naar internet en telefoon kijken die het niet doen en dat zou wel eens een kwestie van gewoon resetten kunnen zijn. Tja ziggo he.
Och och arme jij
Wil je nog een goede daad doen ook . zoals altijd
Is ria 2 toch naar de soos gegaan?
Goeiemorgen lieve kleppertjes,
Zet nog een plaatje van het schilderachtige Dordrecht.. Fijne dag allemaal, Gr Jopie
Hoi . . . Luitjes
Ook hier is volop het zonnetje, maar de lucht is niet echt blauw. Het huisje nog nagekeken,
maar het vogelvoer is op. Ik zal dat vanmiddag wat halen bij Appie. Tis jammer dat Appie
geen wormen heeft voor de merels, want het was vanmorgen op mijn hekkie, een zielige
vertoning. Er zaten twee merels. Ik had nog een sneetje brood kleingesneden, maar dat
hoefden ze niet of ze lusten het niet.
Luitjes, jullie nog een gezellie dag. Doeiiiiiiiii. groetjes . . . ferry
voor alle kleppers en volgens mij liggen er nog een heleboel op een oor
en waar is onze ginie gebleven? die is aan haar winterslaap begonnen denk ik
zo heb een lekkere , grote pan erwtensoep op staan en ik heb voor de rest een snipperdag genomen en doe het vanddag eens rustig aan hoor met al dat geren heel de week.
nu tjaard om iets in de vriezen daar komt het hier zleden van er is altijd wel iemand die mee wilt eten en ik heb een buurvrouw die alleen is en niet zoveel centjes heeft en die erg gek is op snert die geef ik altijd een pannetje en ook een oude vriend die alleen is komt strkas een pannetje soep halen dus zo komt hij wel op he?
Een paar dagen geleden de laatste portie uit de vriezer gehaald en soldaat gemaakt. Was voor de vrouw gisteren reden om een king size pan nieuwe te maken... Zalig
. Een deel gaat meteen weer in porties de vriezer in en een deel blijft in de pan, waaruit we nog een paar dagen een portie halen. 
Goede morgen allemaal m,n gallerij is weer helemaal sneeuwvrij gelukkig
goed dat ik zout had ingeslagen ja een slimme meid is overal op voorbereid toch ? En m,n sneeuwschuiver staat netjes naast m,n deur
Ik mis ginni wie wat waar is ze nou ??
Wens jullie een mooie zondag kom wel weer langs
groetjes ria
o ja ferry was dat jammer dat je buurvrouw niet jou hulp aanvaarden tja
Ben ik blij , dat ik een vrouw heb die dat allemaal doet.... Overigens , als het weer het toelaat, hangen mijn gebreide onderbroeken wel buiten ter afschrikking van opdringerige buurvrouwen....
Jo-Ann.
Nee, er hangt nooit wasgoed van mij buiten of binnen. Bij mij gaat alles de droger in.
Het is energie verslingerd, maar ik heb een hekel dat de was overal te drogen hangt.
Jaren terug ook regelmatig naar huis moeten gaan, omdat de was nog buiten hangt.
Dus, het gaat in de wasmachine, dan de droger, strijken wat gesteken moet worden
en opruimen. Klaar is kees. Ook ist het jammer dat ik veel te kleine wasjes moet doen,
maar daar heeft elke singel man wel last van. ( denk ik )
Vindt je dat raar ? Ze heeft vast die sexy gebreide wollen onderbroeken van je aan de lijn zien hangen .

Jazeker vriendin. Ze weet niet wat ze mist. (denk ik) Liefs . . . ferry
Hoi . . . Luitjes
Mijn buurvrouw was vanochtend onderuit gegaan en de pijn aan haar bibs is in de
avond wat erger geworden. Ze neemt van mij geen hulp aan, want had al twee keer
aangeboden, om der bibskûs in te smeren. Tja, dan moet ze het zelf maar weten.
Dikke bult, eigen schuld.
De avond is hier erg rustig voorbij gegaan, met op de achtergrond de Tv. Zometeen
nog ff echt kijken en anders ga ik te bed.
Luitjes . . . weltruste. groetjes . . . ferry
Hoi . . . Luitjes
Het luchtpompie doet het buitengewoon goed en heb nog steeds een wak van

40x40 cm. Groetjes . . . ferry
Hoi . . . Luitjes
Al vanaf de vorst zou ik de buitenkraan afsluiten en de tuinhaspel leeg laten lopen.
Toen het vanmiddag al donker was, kwam mijn buur me zeggen, dat de haspel
nog steeds buiten hing. Verdorie, me dat al dagen voorgenomen en het steeds
vergeten. Afin, ik naar buiten en met veel moeite de haspel eraf kunnen krijgen.
Dat ligt nu in de douchecel en als tie ontdooid is, dan moet ik het afrollen om het
water eruit te kunnen krijgen. Dan pas kan tie in de schuur. Als ik het niet vergeet,
dan moet ik morgen ff de kraan warm stoken, zodat ik die open kan draaien.
Tju, dat had ik vorig jaar ook vergeten en toen was ook de hele zooi bevroren.
Toen er weer water op kon, moest ik eerst alle solderingen opnieuw solderen.
Ach ja, waarom zo je het makkelijk doen, als het moeilijk ook kan.
Vanavond wat aan de muziek werken enTv kijken en dan zal het weer zo zondag
zijn. Luitjes . . . doei. Groetjes . . . ferry
Tja Tjaart, veel meer blijft er voor mij niet over en het is weer afwachten, of er gesoldeerd moet worden. Vermoedelijk wel, want geluk is iets wat ik zeldzaam ontmoet. groetjes . . . ferry
heeft mijns inziens nu geen zin meer , Ferry. Gewoon alsnog de aftapkraan dicht en het aftappertje open en van het voorjaar kijken of je weer moet solderen.
Hallo lieve kleppertjes,
Ben net terug van een wandeling door de sneeuw, het was heerlijk en ik heb veel mooie plaatjes gemaakt. De allermooiste zet ik hier voor jullie.. Groetjes Jopie
Dat ziet er mooi uit josta bedankt
Groetjes ria
Josta ...... das heerlijk rust gevend. groetjes . . . ferry
PRACHTIG
voor alle kleppers
en is het bij iedereen ook zo mooi met sneeuw en veel zon het is gewoon lekker in het zonnetje hoor
we zijn net boodschappen wezen doen en met tomas nog wat sneeuwballen wezen gooien en straks zo rond 3 a 4 uur gaan we nog even het bos in en kan ik gelijk de hond uitlaten
en morgen ga ik een grote pan snert maken heerlijk hoor heb net een extra grote pan gekocht.
Hoi . . . Mechg. Ja, het was zeker erg mooi met al die zon. groetjes . . . ferry
Goeie morgen allemaal met de zon op m'n balcon is de temp. 15 graden maar deze kou is goed te verdragen nu er geen wind staat . De temp. in huis liep door de zon op m'n ramen al snel op tot 30 graden dus heb de verwarming iets terug gezet en de deur naar de gang open want dit is me toch net iets teveel van het goede . Bij zo'n 21 graden voel ik me op z'n best . Tot m'n verbazing heb ik sinds een paar dagen een merel op m'n balcon deze vogels heb ik hier zo hoog nog geen een keer gezien zolang als ik hier nu woon . De vetbollen v.d. koolmeesjes zijn bijna op en ik wilde dat arme dier toch iets te eten geven toen heb ik m'n doosje met pijnboompitten gepakt als je hard in die pitten knijpt gaan ze door midden en die toen op m'n balcon en op de voederplank gelegt dit was een groot succes ook de koolmeesjes eten ze en de tortelduiven zaten er ook van te eten dus ga er zo nog meer tussen duim en wijsvinger even kneusen zodat ze makkelijk te eten zijn voor de vogels .
Gezellig he jo-ann een balkon kan ook leuk zijn hoor
ik heb ook een vogel huisje op m,n balkon kleine afdrukjes in de sneeuw te zien en voer bakje bijna weer leeg
Goede morgen Er ligt hier veel sneeuw voor m,n buiten deur en gallerij ik woon op het end en m,n sneeuwschuiver ligt beneden in de schuur
lekker slim he ?
Het is hier nu al weer -14 graden dus we gaan weer de goede kant op maar ik vind het wel koud. Brrrr. Het zonnetje schijnt dus dat geeft de burger weer moed
Hoi . . . Luitjes
Nee, vandaag geen zon gezien. De buur had nog zout gestrooid en onze huizen zijn
erg goed schoon. De auto is nog wel met een laagje sneeuw bedekt en dat maak
ik morgen wel schoon.
Ik begon vanavond erg slecht met het kaarten, maar hoe langer het spel vorderde,
hoe meer ik terug kwam. Uiteindelijk het met wat winst af kunnen sluiten.
Zometeen nog ff Tv kijken en dan zal het wel bedjestijd zijn.
Luitjes . . . weltrust. groetjes . . . ferry
Mijn bericht is verdwenen. In een sneeuwbui opgegaan waarschijnlijk. Maar vandaag had ik oppasdag met de kleinste van twee en een half. We hebben een wak gemaakt in de vijver voor de vissen en dat vond hij leuk hoor. Met een buis op het ijs timmeren en in het wak roeren. Niet dat dat veel hielp maar hij was er zoet mee terwijl ik de randen van het wak afbrak en het zo wat groter maakte. Na zijn slaapje was alles ineeens wil dus hij ging voor elk raam kijken of het daar ook wit was. De slee tevoorschijn getoverd en toen gaan sleeen buiten. Met hele rode wangen zat hij te giechelen en vond het zelf trekken van de slee nog het leukste.
Vandaag had ik oppasdag dus vanmorgen een wak gemaakt in de vijver voor de vissen en dat vond die kleine reuze spannend. Hij druk bezig met een ijzeren staaf op het ijs slaan en in het wakje porren en er geen gat inkrijgen natuurlijk. Nadat hij vanmiddag geslapen had was het ineens allemaal wit dus de slee tevoorschijn getoverd en wij gaan sleeen natuurlijk. Het leukst vond hij zelf de slee trekken. Dat was nog leuker dan erop zitten en getrokken worden. Ik heb van die antiglijonderdingen voor je schoenen van de anwb en daar was ik nu toch wel blij mee. Ik had al flink last van mijn knie sinds gisteren want toen had ik wat te veel gestaan en gelopen zonder kruk dus een valpartij wil ik mijn knie dan niet aandoen. Maar alles is goed verlopen.Dus was ik vandaag weer even niet hier natuurlijk.
Hoi . . . Nanny. Ik had ff geleden bij Hornbach voor 7 euro een luchtpomp met een slang
van 6 mtr gekocht. Ik heb nu nog een luchtwak van ongv. 30 cm, maar het wordt met de
dag kleiner. Ik ben dus benieuwd, maar hoop dat tie niet dicht vries.
groetjes . . . ferry
Hoi . . . Luitjes
Het was rond vieren opgehouden met sneeuwen en ikkie gelijk aant schuiven gegaan.
Een buur was achter al aan de gang en zei, dat tie alles zou doen. Potver en daar wask
best blij mee. Afin, toen het bij mij achter klaar was, moest ik eerst uitpuffen. Ik kwam
weer lucht tekort. Toen voor met de stoep begonnen. Ook daar was een buur al aant
schuiven. Toen het voor saam schoon geschuifd hadden, ben ik aan de auto begonnen.
Gelukkig kon ik alles goed eraf vegen. Toen ik met de auto begon, wast weer begonnen
met sneeuwen. Tja, overal weer een dun laagje sneeuw, maar had geen puf meer, om
dat opnieuw weg te vegen. Het schuiven is niet zo zwaar, maar het vegen wel.
Alles staat weer klaar voor het kaarten. Zometeen koffie zetten en rond half negen, zal het
wel binnendruppelen.
Luitjes . . . Doeiiiii. groetjes . . . ferry
voor alle kleppers
volgens mij zijn er een heleboel van jullie sneeuwballen aan het gooien of een sneeuwpop aan het maken want het is stil, maar je zou maar uit je werk komen en in de file staan met deze kou en sneeuw die vervloeken dit weer hoor.
ik ga straks de voice kijken, lekker warm op de bank en allemaal tot morgen
Hoi . . . Luitjes
Te hopen dat het ruim voort donker ophoud met sneeuwen, zodat ik met het schuiven kan beginnen. En er is verrekte veel te schuiven. Wat ik wel zeker moet doen is de auto weer sneeuwvrij maken en zorgen dat tie rijklaar is. Dat vind ik belangrijk, omdat er oudere buurtjes hier wonen. Tja, je kan nooit weten wat er gebeurd. Morgen trek ik wel erop uit, om flink te genieten van de sneeuwlandschappen. Doeiiiii. groetjes . . . ferry
Ik had verdorie alles vrij gemaakt, nadat het zonnetje zich liet zien...... Begon het weer opnieuw te sneeuwen.
Dus maar weer beginnen....
:
OP DE AFBEELDING KLIKKEN VOOR EEN TOEPASSELIJK FILMPJE MET MUZIEK
Hallo vrienden
Kom jullie ook effe een fijne dag wensen. Hier sneeuwt het.
L Gr. Betsy
voor alle kleppers
en ben net terug van de markt en dan gaat het nu pas sneeuwen dus heb een afspraak met me kleinzoon zo rond 4 uur om samen de hond uit te laten en als de sneeuw dan goed blijft liggen gaan we lekker het bos in hoor met zijn tweetjes heerlijk want sneeuw vind ik heerlijk
ja ria ik ben al geweest hoor lekker met tomas en de hond het bos in geweest en het was zo mooi want alles was wit en we waren de enigen en het enige wat we zagen waren een paar hooglanders , wat hebben we genoten zeg ik was nat en wit toen ik thuiskwam maar ik vind het heerlijk en tomas ook
veel plezier vanmiddag mechg