Discussievol 2012!

Voor alle discutanten een strijdbaar jaar!

Moge al onze discussies een druppeltje verbetering brengen op deze mooie planeet.

Iedereen een vrije mening, maar zonder elkaar in de haren te vliegen lijkt me een mooi streven.

Nieuwe reactie inzenden

Login of registreer om commentaar te plaatsen

Reacties

Het geheel is meer dan de som der delen...

Het gaat niet om één mening die de beste zou zijn. Het gaat om het samenvoegen van ideeen zodat er iets nieuws kan ontstaan.

Ja Tjaart zo een gevoel had ik al. De waarde van een mens blijft belangrijk.

Witteroos in een discussie verschil je toch van mening en zoals ik begrijp probeert men de ander te overtuigen van zijn eigen standpunt. Ieder heeft een eigen argument en probeert dat te verdedigen. Een discussie is een manier van communiceren alleen discussiëren is ook een vak. Ik zie het bij ons in het werkoverleg. Er zijn mensen die graag aan het woord zijn en er zijn mensen die met 1 woord iets kunnen zeggen.

Wat die ruimte ingaan betreft we leven in een tijdperk waarin we de techniek niet kunnen tegenhouden. Kijk naar de jaren 20 waarin de stofzuigers voor het eerst werden gebruikt. Er waren meer huishoudens met stoffer en blik dan destijds zo een duur apparaat. Toch werd het gekocht. Armoede is er altijd geweest. Het grote verschil tussen rijk en arm. De vraag is hoe gaan we hier mee om. Helpen we elkaar of niet. De waarde voor de natuur zit in een mens zelf. Als men er niet voor open (wilt) staan dan ontgaat de schoonheid van een vlinder op een bloem je nog.

De maatschappij verhardt dat is een feit de mens wilt meer en meer maar wordt ook gek gemaakt. Kijk naar de reclames op de TV het wordt erin gepompt. Heb je het ene apparaat gekocht dan is het andere nog beter, groter en mooier. Daar draait de hele economie op.

Hetblijft een interessant gegeven hoe ieder het op zijn eigen manier voelt.

Ik krijg wel eens moeite met discussies. Hierbij geven mensen een menig over iets van wat ze zelf denken dat leven moet zijn. Eenzijdig gericht. Het biedt geen enkel perspectief als men geenszins wenst te communiceren. Het zijn en blijven gedachten die wel eens totaal anders zijn dan wat vele mensen beleven, die in de realiteit leven.  Natuurlijk is het mooi om te denken dat we in staat zijn de ruimte in te gaan. Als dit ten koste gaat van (mede)menselijk leven, creatie van extreme armoede of vergroting van criminaliteit dan heeft  men geen waarde meer voor de natuur op moeder aarde.

Welvaart en welzijn behoren naast elkaar te staan. Momenteel moeten wij zelfs leren om aandacht te geven aan een keiharde economie omdat vele mensen meer wensen, ergo eisen dan dat ze in staat zijn te geven. Ruimte voor het leven en begeleiding aan mensen die eng  leerden te leven en te denken of dit doorgeven.

Beste Witte Roos,

Aan de ene kant verwoord u een conclusie van u zelf, aan de andere kant geeft u een mening die volgens mij geheel tegenstrijdig is aan uw conclusie.

Hierbij wil ik beslist niet zwat/wit overkomen het viel me gewoon op!

Ik krijg wel eens moeite met discussies. Hierbij geven mensen een menig over iets van wat ze zelf denken dat leven moet zijn. Eenzijdig gericht. Het biedt geen enkel perspectief als men geenszins wenst te communiceren. Het zijn en blijven gedachten die wel eens totaal anders zijn dan wat vele mensen beleven, die in de realiteit leven.  Natuurlijk is het mooi om te denken dat we in staat zijn de ruimte in te gaan. Als dit ten koste gaat van (mede)menselijk leven, creatie van extreme armoede of vergroting van criminaliteit dan heeft  men geen waarde meer voor de natuur op moeder aarde.

Welvaart en welzijn behoren naast elkaar te staan. Momenteel moeten wij zelfs leren om aandacht te geven aan een keiharde economie omdat vele mensen meer wensen, ergo eisen dan dat ze in staat zijn te geven. Ruimte voor het leven en begeleiding aan mensen die eng  leerden te leven en te denken of dit doorgeven.

Ja longstelts.

Ik denk ook dat dat de bedoeling was toen Ieteke de groep Discussie maakte.

Groeten

SoulWhisper

Hoi Tinkerbel, Ook hier zijn wel eens verhitte discussies. WE zijn allemaal mens.

Ik denk dat de oplossing hiervoor is om de antwoorden niet persoonlijk op te vatten. Het is maar een mening. Neem ervan wat je kan gebruiken en de rest laat je liggen.

Verder is het juist leuk om je mening te delen. Geen verbetering ter wereld is tot stand gekomen zonder een opbouw van voorliggende gedachten. Daar delen we allemaal in.

Liefs

SW

Hoi

Ik ben nog niet zo lang op deze site en ik vind alle mensen even interessant. Ik ben ook niet iemand die alles weet. Juist ook door reacties van andere mensen te lezen leer je.

Maar Tjaart ik schrik een beetje van wat je zegt. Waarschijnlijk zit je hier al langer. Meezingen, volharden, dreigementen, leugens. Spreek je uit een stukje verleden van deze site? Als dat zo is zou ik dat zeer vervelend vinden. Niemand is volmaakt en ieder mens heeft zijn fouten ik net zo. Net wat je zegt elkaar in de waarde laten is voor mij het belangrijkst. Maar dat heeft toch ook met een stukje moraal te maken?  

Er zijn hier inderdaad minder leuke dingen gebeurd in het verleden, Tinkelbel. Kan op elke site gebeuren waar iedereen vrij is om lid te worden. Laat je daardoor niet afschrikken. We gaan ervoor om met hulp van redactie om het hier gezellig te hebben en te houden. We hoeven het ook niet altijd met elkaar eens te zijn en dat kan ook niet met zoveel verschillende mensen. Belangrijk is omgangsvormen  en soms is niet reageren nog het allerbeste.  
Vr. gr. Tjaart. 

Dicuseren is zinvol, maar mensen in hun waarde laten is nog zinvoller!

Ik wens alle discussiegroeps leden en/of voorbijgangers en lezers ook een heel discussievol nieuw jaar toe :-)

Met de meute meezingen zie ik helaas vaak. Soms bewust, soms onbewust. Erger vind ik mensen die volharden in iets terwijl ze weten dat ze fout zitten. Soms hebben ze ook nog het lef om met dreigementen en leugens te komen. Daarmee zetten ze alleen maar zichzelf voor schut . Ik hoop dat dit soort mensen tot inkeer komt of wegblijft. Dan kunnen discussies leuk zijn en blijven.....  

Met de "meute" meezingen is niet de manier, maar een transparante en kwetsbare mening ventileren kan al een "voorzetje" betekenenm ( Om in die verdraaide voetbaltermen te klessebessen!).

ja hier ben ik het zeker mee eens